בבית החולים אבן סינא בעיר ג'נין, השקט ששרר במחלקות הפנים נפרץ באופן דרמטי. לוחמי מסתערבים, שנכנסו כבודדים ובתחפושת מתוחכמת, הצליחו להשתלט על מטרתם במבצע מורכב ומוצלח. מחמד ג'לאמנה, מחבל חמאס צבאי, ושני חבריו חוסלו במבצע זה, שמעיד על מקצועיות ונחישות של הכוחות הביטחוניים.

אחד הלוחמים התחפש לאישה, אחר לזקן, ושלישי לאיש צוות, כאשר אחד מהם אף החזיק סל-קל. המסתערבים התאספו בקומה השלישית ונכנסו לחדר שבו שהו השלושה המבוקשים. עדות מהזירה מתארת כיצד הלוחמים פעלו בתיאום מדויק, ירו במחבלים מטווח אפס ויצאו מהמקום ללא נזק לצדדים שלישיים.

במהלך הפעולה, היו במחלקה עשרה מטופלים נוספים, אך לא נפגע אף אחד מהם. כוחות המסתערבים הציגו יכולת יוצאת דופן בהפעלת מודיעין וביצוע פעולה נקיה ומדויקת, תוך התמקדות במטרה והקפדה על שמירה על ביטחון האזרחים.

מחמד ג'לאמנה, המבוקש המרכזי, היה מעורב בפעילות טרור משמעותית בשמו של ארגון חמאס. הוא ניהל קשרים עם מפקדת הארגון בחו"ל וניסה לקדם פעילויות טרור במחנה הפליטים. עם סיום המבצע, הושגה מטרה חשובה במאבק בטרור ובשיפור הביטחון לתושבי האזור.

הפעילות בג'נין היא רק דוגמה אחת ליכולת הפעולה המרשימה ולמחויבות הבלתי מתפשרת של כוחות הביטחון לשמירה על ביטחון מדינת ישראל ותושביה.

 

פרסומת*

קורס בחינם