בראיון מעמיק עם Axios בדאבוס, סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI, שיתף את חזונו לעתיד הטכנולוגיה של AI ואת ההשלכות שלה. הוא הדגיש כי ה-AI מתפתח במהירות והודה שהתפתחותו מחייבת החלטות "לא נוחות". לדבריו, מוצרי AI עתידיים צריכים להציע אפשרות להתאמה אישית נרחבת, גם אם זה עלול להוביל לחוסר נוחות עקב תגובות שונות המבוססות על ערכים ורקעים תרבותיים שונים של המשתמשים.

Breaking News Banner

 

אלטמן הדגיש כי על אף שה-AI לא אמור לתמוך בערכים קיצוניים ומזיקים, הוא יכול לספק להבדלים תרבותיים. הוא מצפה לתפקיד משמעותי של ה-AI בשינוי העבודה המוגדרת כידע, בהאצת התגליות המדעיות ובהשפעה על בחירות גלובליות. כעת, הוא ממוקד בהשקת המוצר הבא של OpenAI, שככל הנראה ייקרא GPT-5, ומביע דאגה מהשפעת ה-AI על בחירות. הוא גם הזכיר את מאמצי OpenAI למאבק בפייק ניוז בנוגע לבחירות.

לגבי הדינמיקה הפנימית בחברה, אלטמן דיבר על המתחים שהובילו להסרתו הקצרה מתפקיד המנכ"ל בנובמבר האחרון ועל האי-ודאות לגבי חזרתו של איליה סוצקבר ל-OpenAI. הוא הדגיש את מחויבותו ל-OpenAI, דוחה את ההשערות שהוא מוסח על ידי יזמות אחרות.

כמו כן, אלטמן הגן על אסטרטגיות הרישוי של תוכן של OpenAI ועל החלטתה לאפשר שימוש צבאי בדגמים שלה, תוך הדגשת התמיכה בממשל האמריקאי. הוא יעץ למנכ"לים לנצל את ה-AI לשיפור תהליכים פנימיים ושיתף לקחים אישיים מחוויותיו ב-2023, כולל את החשיבות של טיפול בבעיות שאינן דחופות.

הקשור: Sam Altman מ-OpenAI אומר שבינה מלאכותית ברמה אנושית בדרך, אך השפעתה על העולם תהיה פחות משמעותית ממה שאנו חושבים. צפו בסרטון המלא כאן.

 

 

פרסומת*

קורס בחינם