בחדשות פורצות דרך מעולם הביוטק, חברת TenAcea מישראל, שמפתחת פלטפורמת AI להאצת פיתוח של תרופות חדשניות למחלות כמו אלצהיימר וטיפולים ממוקדים לסרטן, הושקה השבוע. מי שעומדת מאחורי הקמת החברה היא מעבדת החדשנות AION Labs מרחובות, המציעה קונספט ייחודי של סטודיו להקמת חברות סטארט-אפ בתחום הפארמה.

החברה זכתה לתמיכה ולהשקעות מארבע ענקיות פארמה עולמיות: אסטרזניקה, מרק, פייזר וטבע, וכן משירותי מחשוב בענן של אמזון ושתי קרנות הון-סיכון. התמיכה הזו מדגישה את הפוטנציאל העצום של TenAcea ואת האמון בכוחה של הבינה המלאכותית לשנות את עולם הרפואה.

Breaking News Banner

TenAcea מתמקדת במנגנון הטבעי של סילוק האשפה של התאים כדי לסלק מהגוף חלבונים שנחשבים לבעייתיים, כמו אלו הקשורים לתהליכים סרטניים ולמחלות ניווניות. על ידי שימוש ב-AI ולמידת-מכונה, החברה מפתחת דבקים מולקולריים שמטרתם לאפשר לאנזימים להיצמד לחלבון הבעייתי ולפרקו. שיטה זו מבטיחה להאיץ את גילוי התרופות ולהביא לטיפולים חדשניים ויעילים.

המקום של ישראל בחזית החדשנות בתחום הפארמה מוכר ומוערך, ו-TenAcea, בתמיכת AION Labs והשותפים הבינלאומיים שלה, ממשיכה את מסורת החדשנות והמחקר המתקדם. רק הזמן יגלה את ההשפעה המלאה של פלטפורמת ה-AI של TenAcea על הטיפול באלצהיימר, בסרטן ובמחלות נוספות שכולנו מקווים למצוא להן פתרון.

 

 

פרסומת*

קורס בחינם