סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI, מחפש לגייס מיליארדים של דולרים ממשקיעים גלובליים ליזמה של שבבי חצי מוליך. הפרויקט כולל הקמת רשת של מפעלים ברחבי העולם לייצור שבבים. אלטמן דנה בתוכנית זו עם משקיעים פוטנציאליים כולל G42 מאבו דאבי ו-SoftBank Group Corp. המטרה היא לעמוד בדרישה הגדלה לשבבים הקשורים ל-AI, צורך שלטענת אלטמן כיום אינו מתמלא.

Breaking News Banner

בניגוד לשותפים אחרים בתעשיית ה-AI שמעצבים את הסיליקון שלהם ומוציאים את הייצור לקבלנים חיצוניים, יזמה זו מתמקדת בבנייה ותחזוקה של מפעלי ייצור משלה, תהליך יקר וארוך טווח.

הדחיפה של אלטמן לגיוס כספים מונעת מדאגה לקראת מחסור עתידי בשבבים הדרושים לפריסת AI. הקמת מפעלי ייצור שבבים אלו עשויה לעלות עשרות מיליארדים של דולרים. למרות שהשיחות עדיין בשלבים ראשוניים, היקף הפרויקט ומיקודו בייצור נחשפו רק לאחרונה.

אלטמן, שהוסר זמנית מתפקידו כמנכ"ל OpenAI אך מאז חזר לתפקיד, גם פנה למיקרוסופט, המשקיע הגדול ביותר ב-OpenAI, לגבי התוכנית. שוק ייצור השבבים כיום מובל על ידי Intel Corp., Taiwan Semiconductor Manufacturing Co., ו-Samsung Electronics Co., שהם שותפים פוטנציאליים ליזמה זו.

כמו כן, חששות עלו מצד חברי הקונגרס האמריקאי בנוגע לקשרים של G42 עם חברות סיניות שנחסמו ולסיכונים האפשריים למחקר בארה"ב, מה שהוביל לקריאות לבדיקה מעמיקה וסנקציות אפשריות.

 

 

פרסומת*

קורס בחינם