מחקר חדש שפורסם לאחרונה מצביע על חשיבותה של השילוב בין אורח חיים בריא לבין בריאות המוח והקשר האפשרי בין אורח חיים נבון ומוגן לבין הסיכון לפיתוח דמנציה ומחלות ניוורולוגיות כמו אלצהיימר. המחקר השתמש בנתונים מאוד איכותיים מנתיחות שלאחר המוות של 586 מבוגרים, אשר עברו עקרוני ניתוח לאורח חייהם ובריאותם במשך כמעט רבע מאה מאותם מבוגרים לפני מותם.

ממצאי המחקר מצביעים על כך שאורח חיים בריא, הכולל תזונה מזינה, פעילות גופנית סדירה, ופעילות קוגניטיבית כמו קריאה ופתרון תשבצים, יכול להוות גורם מניעה לפיתוח דמנציה ומחלות ניוורולוגיות דומות. נכון להבנתנו הנוכחית, המחקר נערך באופן מוקפד והסתמך על מבחנים קוגניטיביים וניתוחים מוחים רקמתיים, מה שמספק לו תוקף מדעי גבוה.

קורס בחינם

 

המחקר מדגיש את הכללה של תזונה מזינה בעלת דגש על פירות, ירקות, דגנים מלאים, ושמן זית כמקורות ראשיים לשומנים בתזונה היומיומית, ומחליטה על חשיבותה של פעילות גופנית סדירה וקוגניציה פעילה לשמירה על בריאות המוח באופן אופטימלי. בנוסף, המחקר מציין את התוצאות המעניינות של יישום קריטריונים אלו כמניעה נגד פיתוח דמנציה או תקופות של התחלה קוגניטיבית.

על מנת לשפר את הבנת הקורא המקצועית, המחקר יצורף לדיון רחב בעיתונות המקצועית והמדעית, כדי להבהיר את ניבו ולשפר את הבנת הקהל הרחב לאורך משך זמן. המחקר יושם גם בהדרכת מקצועית ובמסגרות פדגוגיות כדי לעורר את התעניינות הציבור הרחב בנושא חשוב זה שקשור לבריאות המוח ולאיכות החיים בגיל המבוגר.